כותב תוכן שיווקי הוא איש השיווק אשר מאחורי המקלדת. תפקידו הוא לספק מידע על בית העסק ולהסביר מדוע בית העסק נותן את הפתרון הנכון ללקוח הפוטנציאלי.
השיטה של שיווק באינטרנט באמצעות תוכן היא שיטת שיווק חדשנית ומעולה שצומחת במהירות בכל רחבי העולם וגם בישראל. הרעיון העומד בבסיס השיטה הוא של בניית אמון בין בעל העסק לבין הלקוחות הפוטנציאליים ובנייה של מערכת יחסים לטווח רחוק.
הנוסחה של השיטה היא פשוטה. כותב התוכן השיווקי יוצר תוכן רלוונטי ובעל ערך, בעל העסק מפיץ את תוכן בפלטפורמות השונות לקהל יעד ממוקד ומפולח, הקוראים עוקבים אחרי התכנים ובהדרגה הם הופכים מקוראים לקונים.
במה שונה השיטה משיטות שיווק אחרות?
בשיטות השיווק הישנות כמו פרסומות בטלוויזיה, מודעות, פלאיירים, בנארים קופצים, טלמרקטינג ועוד (קראו עוד על איך עושים צילום מסך במחשב) אנחנו מנסים למכור כבר במפגש הראשון. הלקוח הפוטנציאלי עדיין לא הכיר אותנו וכבר אנחנו מנסים "לדחוף" לו את המוצר שלנו. בשיווק באמצעות התוכן, אנחנו בונים מערכת יחסים עם הלקוח, מעניקים לו מידע בחינם, לוחצים על נקודות הכאב שלו ומציעים לו פתרון. אם הלקוח צריך את המוצר שלנו עכשיו, רבים הסיכויים שבעקבות התכנים הוא ייראה בנו מומחים ומובילים בשוק וירכוש את המוצר, אם הוא לא צריך את המוצר עכשיו, בעתיד כשהוא יידרש למוצר הוא ייזכר בנו וירכוש את המוצר.
שיטות הפרסום הוותיקות כבר מעייפות אותנו. למי יש סבלנות לראות פרסומות בטלוויזיה דווקא בשעת המתח ומי בכלל קורא את המסרים השיווקיים של בנארים הנדחפים לנו באמצע קריאת מאמר. לעומת השיטות הוותיקות, שיווק באמצעות סיפור עובד בדרך שונה. במקום להפריע ללקוח הפוטנציאלי ולהידחף לו ברגעים שהכי לא מתאימים, אנחנו מאפשרים לו לקרוא בזמנו הפנוי כתבה מעניינת, זורמת, כתבה שנותנת לו ערך ובונה יחסים לטווח רחוק.
תוכן שיווקי פונה אל קהל יעד ממוקד שמתעניין במוצר, בניגוד לפרסומות ולדרכי הפרסום האחרות אשר פונות אל כולם, גם למי שלא מתעניין בתחום.
למה כדאי גם לכם לשווק באמצעות תוכן?
בעידן שבו אנחנו מוצפים במסרים פרסומיים, כתיבת תוכן שיווקי מאפשרת לפלח את קהל היעד ולפנות אליו בתכנים הרלוונטיים לו. כאשר התוכן שכתבנו ישיק לעולמות התוכן של הגולש ויספק לו את המידע שהוא מחפש, הוא יתעכב, יקרא אותו ולא ידלג עליו.
כתיבת תוכן שיווקי זוהי הבמה המתאימה ביותר להשתלה של מסרים שיווקיים. כותב תוכן שיווקי ידע לשתול את המסר השיווקי בטבעיות בתוך המאמר באתר או בפוסט ברשתות החברתיות, וכך להשפיע על הקורא, בלי שהוא אפילו ירגיש.
כתיבת תוכן שיווקית מצוינת גם לקידום אתרים. גוגל אוהב תכנים איכותיים וכאשר הוא מזהה מאמר בעל ערך, מאמר שמושך את הגולשים, הוא מקדם את האתר.
אנשים סומכים על התכנים שהם קוראים לפני הרכישה. נתוני הסטטיסטיקה מלמדים כי אנשים צורכים הרבה תוכן לפני שהם רוכשים מוצר. מחקר שבדק את הרגלי הצריכה של הקונה הממוצע גילה שבתחומים שונים, הצרכנים נחשפים לבין חמישה עד עשרה תכנים לפני שהם מחליטים לרכוש את המוצר. המאמרים שהכי משפיעים על הקונים הם המאמרים השיווקיים המעבירים מידע על המוצר, מזהים את נקודות הכאב ומעניקים פתרון.
כתיבת תוכן שיווקי גורמת לבידול ולמיצוב של בעל העסק, גורם המשפיע באופן ישיר על המכירות.
התוכן הוא הדרך הקלה והפשוטה ביותר ליצירת לידים . הניסיון מלמד שהרבה יותר קל לייצר לידים כאשר משווקים תוכן. כותב תוכן שיווקי ומוכשר ידע להטמיע טפסי לידים במקומות הנכונים בתוך הכתבה והתוצאות לא מאכזבות.
לצד היתרונות הרבים של שיווק באמצעות תוכן יש גם חסרונות. חשוב לדעת שזוהי שיטה שאינה מביאה לתוצאות מידיות, זוהי ריצה למרחקים הבונה מערכת יחסים שמביאה דיבידנדים לטווח הרחוק. אך אם תהיה לכם סבלנות, התוצאות יהיו הרבה יותר טובות מאשר בשיטות הפרסום הוותיקות.
חסרון נוסף הוא העלות של העסקת כותב תוכן שיווקי.
כדי לחסוך לכם את העלויות וכדי לאפשר למעוניינים רכישה של מקצוע חדש עדכני ומתגמל, מקצוע שהביקוש אליו רק גובר מיום ליום. "מכללת טקסטלי" מציעה קורס כתיבה שיווקית הן לבעלי עסקים המעוניינים ללמוד את סודות הכתיבה והן לאנשים הרוצים הכנסה נוספת או קריירה חדשה ככותבי תוכן שיווקי.
רוצים לשמוע פרטים?