רוצה לפרסם כתבה? מלא פרטים:
מה הקשר בין כתיבה שיווקית לכתיבת תוכן לאתרים מחיר?
אם גם אתם כמו רבים שואלים את עצמכם מה הקשר בין כתיבה שיווקית לכתיבת תוכן לאתרים, התשובה היא המחיר.
כתיבה שיווקית אינה כתיבה רגילה. יש לה תפקידים. היא צריכה לעניין, להניע לפעולה ולגרום לגולש לבצע עסקה.
לכתיבה השיווקית יש איכויות הנמדדות במחיר הכתבה. אם תחסכו במחיר הכתבה, התוכן שתקבלו לא יניע את הגולש לפעולה וגם גוגל יזהה אותו כתוכן פחות איכותי ולא יקדם את האתר.
אז בואו ללמוד מהי כתיבה שיווקית ולמה שווה לשלם עבורה!
כתיבה שיווקית – 10 דברים שחשוב לדעת
- התוכן הוא המוביל בראש כי סיפורים תמיד מעניינים. התוכן קובע מה יהיה דירוגו של האתר לפי המנוע של גוגל, ותופתעו, לתוכן יש גם השפעה על הזמן שנצפה בסדרות של נטפליקס עד שנאבד עניין ועוד, למילות התוכן אפילו יש השפעה משמעותית לצורך קידום בעבודה. לכתיבת תוכן יש כוח גדול ורצוי מאוד שהכוח הזה יהיה בצד הנכון.
- יש לדעת מהי הדרך הנכונה והיעילה לעשות שימוש בכתיבת תוכן למטרות שיווק ברשת. יש עזרים שימושיים לצורך הקידום כמו צירוף מילות מפתח וקידומם של ביטויים בעלי משמעות בתוך מכלול הטקסט ומצד שני יש לגוגל רצף של פעולות מחמירות לצורך הקידום, ולכן כתיבת התוכן היא משימה מסובכת הדורשת מקצועיות ברמה גבוהה.
- כדי לקלוע אל המטרה בכתיבה שיווקית חשוב לדעת מיהו קהל היעד. מה הם התחביבים שלו, היכן מקום מגוריו, מה גילו הממוצע, היכן מקום עבודתו, מהו גובה השתכרותו, ומה הם תחומי העניין שלו – כך יהיה הרבה יותר פשוט להוציא אל הפועל כתיבה שיווקית יעילה.
- כדי שהטקסט של הכתיבה יהיה אמצעי משכנע יש להתאים את הכתוב לקהל שאליו הוא מיועד, כך הכתיבה צריכה להיות ברמה גבוהה של אמינות ולהעניק ייצוג הולם לשירות או למוצר, ועם צירוף הנעה לפעולה התוכן יעשה את שלו.
- אפילו כשמדובר על אותו נושא, אין זה מתאים והגיוני לדבר לכל קהל יעד באותה שפה. למשל, כשמדברים עם ילדים על מזג האוויר או על נושא פוליטי או חינוכי, התוכן הלשוני הוא לא כפי שמדברים עם מבוגרים, כלומר, יש להתאים את מילות התוכן לפי קהל היעד על אף כשמדובר באותו נושא.
- כתיבה איכותית בעלת ערך ומשקל לא חייבת להיות במלים מרשימות וגבוהות, אלא ההיפך הוא הנכון, המסר ייקלט דווקא כשכותבים בשפה פשוטה וקולעת ללא מלים מרשימות ויומרניות.
- נתינת ערך מוסף: מידע שיש בו יתרון וערך מוסף גורם לגולשים להישאר פרק זמן רב יותר באתר וממילא האתר ידורג במקום גבוה בהתאם. לכן אם אתם כותבים משהו הקפידו שיש בתוכן יתרון וערך מוסף באופן שהקורא ימצא בו ענין ויבין את הנאמר בצורה מהירה וקלה.
- יתרון מוסף הוא למשל שילוב של סיפורים הנוגעים לעניין הכתוב בתוכן שיוצרים הזדהות עם הקוראים כשפעמים הסיפור הוא דומה לבעייתו של הקורא והוא חש שיש אהדה לנושא שמעניין אותו ורלוונטי עבורו.
- כשמשלבים סיפורים בכתבת התוכן, לפעמים יש ואחד הסיפורים זהה באופן נמרץ לבעייתו של הקורא דבר היוצר אצלו תחושה ממשית כאילו הכתבה נכתבה במיוחד עבורו.
- חשוב להקפיד על מבנה בהיר ולא מטושטש ומחולק לפסקאות כשבכל פסקה יש רעיון חדש ובתחילת הפסקה מופיעה כותרת המאתרת את הנושא הנדון בפסקה. כשכתבת התוכן היא בעלת חזות טובה, הקריאה היא חלקה ונעימה ונקודת המבט השיווקית תשתלב בתוכה בקלות.