פיתוח צ'אטבוט מביא איתו יתרונות רב מימדיים לעסקים מודרניים. שירות לקוחות יעיל הוא אחד המורגשים ביותר מתוך יתרונות אלו. צרכנים מודרניים פיתחו העדפה ברורה להודעות מיידיות על פני אימיילים ושיחות טלפון, כך שצ'אטבוטלשירות לקוחות יכול להיות הדרך הבטוחה להחלפת צוותי שירות לקוחות קונבנציונאליים, שבדרך כלל איטיים, מתחלפים הרבה ועולים הרבה מאוד כסף. היכולת גם לספק שירות ללקוחות המבקרים באתר שלכם וגם להוזיל את העלויות של מתן שירות ללקוחות, מציב את הצ'אט בוט בעמדה בה כל בעל עסק בוחן כיום את האפשרות של הוספת צ'אט בוט לאתר.
במאמר זה נדגיש מספר דרכים בהם בעלי עסקים יכולים להרוויח מפיתוח צ'אטבוט, על מנת להבטיח שהצ'אטבוט שלהם יתפקד ככלי יעיל לשירות לקוחות.
צ'אט בוט מאפשר ללקוח לשלוט בשיחה
מסרים מיידיים (הודעות), בהגדרה, מובילים לתגובות מיידיות. בהקשר של שירות לקוחות, זה שווה ערך לעזרה ופתרונות מיידיים, על פי דרישה. זוהי אחת הסיבות העיקריות לכך שצרכן ממוצע מעדיף לדבר עם צ'אטבוט לשירות לקוחות, על פני שרשרת אימיילים או שיחות טלפון אשר גוזלות ממנו זמן רב.
בנוסף לכך, הצרכן הממוצע בוחר בשליחת הודעות לצ'אט בוט מכוון שזה מאפשר לו את החופש לנסח את השאלה שלו בשפה טבעית, בדרך שהוא בוחר, ובכך לשלוט בכיוון השיחה בכל שלב. החופש הזה הוא שדרוג משמעותי מהאופי המגביל של שאלות ותשובות באתר, שיחת טלפון או התכתבות מתישה בדואר אלקטרוני.
עסקים שבונים צ'אטבוט לשירות לקוחות לאתר שלהם צריכים להתרכז בשני היתרונות הללו. על ידי בניית צ'אטבוט שמספק עזרה מהירה ומאפשר ללקוחות לשלוט בשיחה, בתי עסק יכולים להגדיל את אחוזי שימור הלקוחות שלהם. בנוסף היכולת הזו מאפשרת לך כבעל עסק ללמוד הרבה על הלקוחות שלך: מה הם שואלים, באיזה בעיות הם נתקלים, ממה הם מרוצים וממה לא. עד היום השיחות לשירות הלקוחות היו מפוזרות בין הנציגים. כיום הצ'אט בוט לשירות לקוחות פותח בפנינו עולם חדש של ידע המרוכז במקום אחד ומאפשר לך ללמוד על הלקוחות של המון מתוך השיחות עם הצ'אט בוט.
הכנסת כל שלבי תהליך התמיכה לשיחה בצ'אט בוט
תמיכה בהודעות הופכת להיות ברירת המחדל של כמות הולכת וגדלה של צרכנים, וצפויה להחליף באופן מעשי את שירות הלקוחות הטלפוני תוך מספר שנים. עסקים שיוצרים צ'אטבוט לשירות לקוחות יכולים למצוא את עצמם ביתרון גדול בעתיד הקרוב, מכיוון שהם כבר יהיו עם מערכות צ'אט אוטומטיות מוכנות לשיחה עם הלקוחות שלהם. הוספה מוקדמת של צ'אט בוט לאתר גם מאפשרת לצ'אט בוט להתחיל את תהליך הלמידה שלו בשלב מאוד מוקדם. בכך יש בעצם יתרון עצום לזמן בו הצ'אט בוט לומד מתוך השיחות עם הגולשים באתר ובכך משתפר עם הזמן.
עם זאת קיימות מספר דרישות שבהן בעלי עסקים צריכים לעמוד על מנת לקצור את הפירות של פיתוח צ'אטבוט יעיל לשירות לקוחות. הדרישה העיקרית היא הציפיה של הלקוח הממוצע לשירות לקוחות שווה ערך ביסודיות והגישה האישית לשירות לקוחות טלפוני. עסקים צריכים להבטיח שהצ'אט בוט שלהם לא יהיה מוגבל ביכולות שלו לספק מענה.ישנו חיסרון גדול בלספק אך ורק מידע בסיסי ביותר. אינטראקציה ממוצעת בין לקוח לצ'אטבוט צריכה להתפרש על כל שלבי התהליך, מזיהוי הבעיה ועד לפתרון. ניתן לשלב מדריכים של צעד-אחר-צעד על מנת להוביל את הלקוח לפתרון הבעיה. ניתן להוסיף סרטוני וידאו, תמונות, צילומי מסך מסמכים ועוד. הכל על מנת לספק ללקוח את החוויה הטובה ביותר למציאת הפתרון לבעיה שלו.
למידע נוסף על בנייה נכונה של צ'אט בוט לשירות לקוחות לעסק שלכם אתם מוזמנים לפנות לצוות של וירטואל ספיריטס.