החיים על פי הרפואה הסינית

הרפואה הסינית היא רפואה קדומה שהתפתחה לאורך אלפי שנים. היא מבוססת על אנרגיית הצ'י שהיא אנרגיית החיים שלנו וגורסת כי לכל אחד מאתנו יש הכוח והרצון לרפות את עצמנו. בשונה משיטות הרפואה הקונבנציונליות, רפואה סינית אינה מטפלת רק בסימפטומים של המחלה, אלא בגוף עצמו. היא מסייעת לגוף לעזור לעצמו ולהשתקם. על כן, רפואה זו נחשבת לטבעית ובריאה יותר.

הדיקור הסיני

אחד הכלים העיקריים בעולם הרפואה הסינית הוא הדיקור הסיני. המחטים הקטנות יכולות לעשות פלאים בגופו של האדם ולפטור אותו מבעיות וממחלות שונות באשר הן. כך, לא חסרים סיפורים על אנשים שסבלו מתסמינים כמו נזלת או דלקת פרקים כרונית ונרפאו בזכות הדיקור הסיני. דיקור זה פועל בכמה שלבים:

  1. אבחון – המטפל מבצע את תהליך האבחון כדי להתאים את שיטת הדיקור למטופל. הוא מציג למטופל שאלות רלוונטיות כמו מוקדי התלונה ואורח החיים שהוא מנהל מבחינת תזונה וכושר גופני. לאחר מכן, המטפל בודק את האזור הכואב, מודד דופק ואזורים נוספים.
  2. מגבשים אסטרטגיה – המטפל בונה את תוכנית העבודה עבור המטופל והתאמת סדרי עדיפויות.
  3. עוברים לטיפול עצמו – הטיפול מתבצע בעזרת מחטים דקות וסטריליות וכמעט שלא מורגשות. את המחטים ממקם המטפל על נקודות הדיקור הרלוונטיות עבור המטופל.
  4. משך הטיפול – המפגש עצמו נמשך כשעה, כאשר הטיפול במחטים אורך כ-45 דקות. מספר הטיפולים נקבע בהתאם לדרישות ולמצבו של המטופל.

צמחי מרפא

הרפואה הסינית מבוססת רבות על הצמחים שגדלים באזורה. בימי קדם, עוד לפני הופעת התרופות הקונבנציונליות כפי שאנו מכירים אותן היום, השתמשו הסינים בצמחים השונים לצורכי ריפוי. כך, לכל קבוצת צמחים יש תפקידים משלה. קיימים צמחים שנועדו לחזק את אנרגיית הצ'י, אחרים מרגיעים את הגוף והנפש, יש צמחים המחזקים את מחזור הדם וכדומה.

תזונה לפי הסינים

הרפואה הסינית מחלקת את המזונות השונים לפי טמפרטורה– חמים, קרים ונייטרליים, טעם, אזורי השפעה על הגוף וישנה חשיבות על תזונה לפי עונות השנה. המזונות מותאמים גם לפי אופי האדם ומצבו הרפואי. כמו כן, ישנן כמה עצות סיניות שכל אחד מאתנו יכול לאמץ. ראשית, חשוב לשמור על אכילה מאוזנת במהלך היום. מומלץ לאכול ארוחה טובה בבוקר, ארוחה המסייעת לשמור על אנרגיות. מנגד, דווקא לקראת שעות הערב כדאי להפחית בצריכת המזון. היות שאם אוכלים בלילה, גורמים להיחלשותה של אנרגיית הצ'י. שנית, מומלץ להקפיד על אכילת מנות קטנות במהלך היום כדי לשמור על האנרגיה. ושלישית, חשוב לאכול ברוגע ולא מתוך כעס או עצבנות, שכן הרגשות השליליים מכבידים על מערכת העיכול.

כתבה מומלצת עבורך קליניקה לרפואה סינית

שתפו אותנו:
0Shares

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן